iunie 10, 2020

8 pasi pentru echilibrul viata – profesie

[vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

In munca la distanta si nu numai

Nu stiu cum este pentru tine, dar pentru mine este o continua provocare sa pastrez acest echilibru. Mai ales de cand munca de acasa si prin intermediul tehnologiei a devenit asa de frecventa.

Tehnologia omniprezenta ne face munca mai usoara. Sunt tare recunoscatoare pentru acest lucru.

Si cu aceasta vine si usurinta folosirii ei. Care devine chiar „in permanenta”. Pot sa lucrez si din vacanta. Pot sa raspund mesajelor clientilor oricand. Seful si colegii sunt la un click distanta.

 

Efectele

  • Amestecarea profesiei cu viata personala. Si scade satisfactia in ambele parti. Vreau sa le fac pe toate si alerg dupa cei 2 iepuri in acelasi timp.
  • Prea mult serviciu. Poate ajunge sa ocupe peste cele 8 ore pe zi. Cu atat mai mult cat multi dintre noi aleg sa fie antreprenori si dedica „zi-lumina” afacerii personale.
  • Prea mult personal. Lungi discutii si confesiuni personale intre colegi pot sa ajunga sa umple ore intregi in detrimentul eficacitatii. Sau prea multe treburi personale „rezolvate” in timpul serviciului. Sau daca lucrez de acasa, ajung sa fac treburi casnice in locul sarnicilor importante la serviciu.
  • In timpul cu copiii, mai raspund la un mesaj, apel „important” si astfel ii incurajez sa foloseasca si mai mult tehnologia in detrimentul relatiei
  • Cuplul ramane „Cenusareasa relatiilor”, ultima pe lista de „timp placut impreuna” pentru ca orice altceva este, de obicei, mai important – desi aceasta relatie este cea mai apropiata si imaginata ca indelungata.
  • Corpul va avea de suferit daca ma voi suprasolicita – poate creste probabilitatea de a maimbolnavi, a avea accidente sau simptome psihice.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_single_image image=”38680″ img_size=”800×500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

Cei 8 pasi concreti pentru echilibrul profesie – viata

cu ajutorul Metodei ESPERE®

1. Clarificarea rolului meu

Fiecare dintre noi avem multiple roluri profesionale si personale: profesionist, coleg, client, furnizor, manager si de asemenea fiu/fiica, partener(a) de cuplu, mama/tata, sora/frate, prieten(a). Cand le amestec prefer sa raspund la telefon unui client in singura ora de joaca cu copilul meu. Sau rapund solicitarilor familiei in timp ce am de pregatit un material pentru sedinta de azi.

2. Arat in ce rol sunt

Cand lucrez de acasa, in primul rand copiilor le este neclar. Crede ca sunt disponibila in rolul de mama cand de fapt eu sunt in rolul meu profesional.

De aceea iti propun sa le arati copiilor prin obiecte sau imagini rolurile tale diferite:[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”38684″ img_size=”800×500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]    Si te invit sa iti alegi un obiect pe care sa il porti care sa arate ca esti „la serviciu” chiar daca lucrezi de acasa. Eu am ales o bratara ca semn exterior al faptului ca sunt in rolul meu profesional. Cum programul meu este variabil si iubesc munca mea in comunicare si formare, ma adancesc in ea mult timp. De aceea imi scot bratara cand inchei munca. Tu cei ai alege pentru tine? O esarfa? O insigna? Un obiect pe birou pe care sa il pui in sertar cand ai terminat munca?

3.Indraznesc sa cer si sa refuz

Este esential in orice relatie, fie personala fie profesionala. Pe langa a da si a primi, sa fiu capabil sa cer ceea ce am nevoie si sa refuz fara sa ma simt vinovat. Din experienta iti impartasesc ca am fost surprinsa placut de ce am obtinut, indraznind sa spun.

Si in relatia cu angajatorul meu, si in cea cu clientii sau colegii. „Pentru ca in perioada vacantei copilul este cu mine acasa, am nevoie sa stabilim din timp sedintele de lucru. Asa ma pot organiza cu sotul meu sa aiba el grija de copil pe perioada sedintelor. Cum este pentru tine?”

„Raspunsul meu este nu la cererea ta de a prelungi intalnirea noastra peste ora 18:00. Ma intereseaza sa finalizam, dar am planuri cu familia.”

„Ma bucur sa te aud mama, acum lucrez si nu pot vorbi. Te pot suna dupa 5, cum e pentru tine?”

4. Timp dedicat

Chiar daca lucrez de acasa, un program de lucru pe care sa mi-l stabilesc va ajuta sa nu lucrez la 10 p.m. sau in orele dedicate relatiei cu mine, cu partenerul sau copilul. „Gata, am terminat pentru azi, sunt gata sa ies la plimbare.” Urmatorul pas este sa fac cunoscut porgramul meu de lucru celorlalti – colegi, clienti si de asemenea celor apropiati.[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”38678″ img_size=”800×500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

5. Spatiu dedicat

Sa am un colt care este spatiul meu de lucru, eventual separat cumva de restul casei. Voi fi mai putin tentata sa rapund la mesaje in bucatarie sau sa ma joc cu fiica mea in birou. De asemenea este util sa comunic celor apropiati despre spatiul meu profesional.

6. Bune obiceiuri

Este pentru mine esential sa construiesc obiceiuri simplu de realizat, la indemana pentru a imi creste atentia si rezultatele la serviciu, pentru a ma putea bucura de timpul de viata de dupa. Ca de exemplu lista de prioritati zilnice si favorizarea sarcinilor mai dificile. Daca am un termen limita pentru un articol, voi incepe cu acesta.  Si voi lasa alte sarcini facile ca verificarea e-mailului dupa.

Si pentru viata personala ma straduiesc sa imi creez obiceiuri care sa ma ajute sa ating satisfactia pe termen lung. Ca de exemplu, imediat ce m-am trezit si m-am spalat, fac 10 minute de sport.

7. Pauze de relaxare

Este un alt obicei sanatos pentru mine pe care il impartasesc cu tine. Dupa 55 de minute de activitate, fie profesionala fie personala, imi ofer 5 minute de relaxare. Sunt doar pentru mine. Te invit sa nu uiti de pauze si propriile tale bune obiceiuri de viata.

8. Aleg sa pastrez echilibrul profesie – viata

Ca orice lucru important, si acesta are nevoie de atentie constienta. Ma intereseaza sa am satisfactie si energie creativa in ambele zone ale vietii mele. De aceea imi iau un moment la sfarsitul sau inceputul zilei sa ma ascult: Cum imi este? Ce am nevoie? Cum merge cu noile obiceiuri? Si sa pot crea feluri de a face care imi sunt utile.

 

Iti urez inspiratie in a iti crea propriul echilibru intre viata ta personala si cea profesionala.

[/vc_column_text][vc_empty_space][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

In this article:
Share on social media:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

Related articles